Konečně je tu den D, jak já se na tenhle trip nemohl dočkat! Jako vždy jsem nechal zabalení věcí až na ráno. Díky zkušenostem vím, že nic jiného než pas a kartu nepotřebuju, takže jsem v klidu. Když něco zapomenu, tak to prostě zapomenu a já se z toho nezblázním. Na letiště jedeme společně s Gazou a Nemisem. Tam se scházíme ještě s Ondrou a Bárou. Konečně je naše parta kompletní a navíc o jednoho člena navíc. Ondra s Bárou přinesli filipínský rum Boracay, který jsme si tam s Gazou doslova zamilovali. Líp ten den začít nemohl!

V letadle mě budí až krásný výhled na prosluněnou Neapol. Je tady krásných 15°C, což je o 20 víc než v Praze. Proto ihned oblékám kraťasy a jdeme do trafiky na letišti pro lístek na bus. V trafice koupíte jízdenku do centra za 3€, ale přímo u řidiče za 4€ a to se vyplatí! 😀 Za necelou půl hoďky už jsme na místě a můžeme jít hledat náš pronajatý apartmán. Chvilku se motáme v úzkých uličkách se sušícím se prádlem nad hlavami, kterým je Neapol známá. Za okamžik za námi přijde sám nějaký pán, který nás taky hledá. To nám docela hraje do karet, protože najít to v těchto identických uličkách by byl docela oříšek. Byteček vypadá taky hezky, ale není čas tu ztrácet čas a po chvilce už vyrážíme na průzkum města.

Jelikož byla v Neapoli udělána vůbec první pizza na světě, nemůžeme na posilnění zvolit jiný pokrm. Cena okolo 5€ je více než přijatelná a chuť samozřejmě nesrovnatelná. Hned se po téhle dobrotě chodí lépe. Toto téměř miliónové město má zvláštní kouzlo. Skoro jako by se člověk posunul zpátky v čase. Typické uličky jsou překrásné a vyhlášená vyhlídka na celou Neapolskou zátoku s Vesuvem je parádní. Jediný co mi pije krev a upřímně vytáčí je neuvěřitelně hnusnej panelák, který kazí celkový dojem z výhledu. Nechápeme, jak tohle mohl někdo vůbec postavit. Tohle je ten pravý čas na otevření dobrého Italského vína, které si vychutnáváme na dlouhých schodech s výhledem na moře.

Po západu slunce a flašce vína jdeme zpátky do našeho bytu. Kupujeme ještě nějaký těstoviny, které si plánujeme udělat k večeři před další procházkou. Tu jsme podnikli směrem k moři přes okolí Královského paláce. Docela to tady žije a všudypřítomný dým z trávy značí dobrou zábavu. My pokračujeme dále k moři, kde jsme si vyhlídli krásný hrad, u kterého se zdržíme. Ondra otevírá botou obě flašky vína a sedáme si ihned k moři. Díky vínu a té úžasné náladě, která nás provází při cestování, vzniká suprová debata. Cestování je rázem lepší, když ho můžete sdílet s přáteli. Tento super den jsme zakončili další pizzou, kterou jsme si dali cestou zpátky. Nemohlo chybět ani jedno pivko před spaním, které jsme si vychutnali u nás v bytě. Zítra nás čeká přejezd do Bari a večerní přelet na Maltu, tak musíme jít spát rozumně.