Probudit se ráno v posteli po pár předchozích nocích v letištních halách a letadle, byla příjemná změna. Po probuzení jsem vyrazil pro zubní kartáčky a pastu, na kterou jsme zapomněli. Obchod byl naštěstí hned vedle, a tak se mi podařilo ukořistit kartáčky i s pastou asi za 60 kč. Po návratu jsme na poslední chvíli stihli snídani a dali se do přebalování ruky. Řádná dezinfekce, převázat ruku a potom už jen uspořádat věci v batohu tak, abychom nemuseli štrachat někde dole, ale vše měli při ruce, což se nám občas nedařilo. Pak už jen check-out, Danny na sebe hodí boty do vody a jdeme hledat metro.

První stanice, kterou jsem objevili byla nedaleko, ale překvapením pro nás bylo, že lístek do KL Sentral byl dražší, než ze stanice o jednu blíže centru, kterou jsme využili předchozí den. Moc tomu nerozumíme, navíc nemáme jak rozměnit bankovku a do toho za nás přijde ozbrojená dvojice s brokovnicemi. Za nás pohodí dva pytle a Danny se na mě podívá s výmluvným pohledem „měl jsem tě rád brácho“. Uklidňuji ho, že jsou to pytle na mince, nikoliv přes naše hlavy. 😀 Bohužel se nám nepodařilo rozměnit, a tak se vydáváme na další zastávku. Před tím si ještě Danny stihne přezout boty, které měl úplně dole v batohu a vyrážíme… 😀

Na další stanici je to stále dražší, zřejmě je zde odlišná cena do centra a z centra, ale kupujeme lístky a přesouváme se do KL Sentral. Kupujeme lístky do stanice Batu Caves a jdeme se ještě jednou stravovat do KFC. :-X Zatím jsme tedy moc místní kuchyně neochutnali. Jdeme zpět do metra, mimochodem KL má podzemku i nadzemku, jsou tu pro to dva různé vchody, pak tady ještě jezdí KLIA, s tou se dostanete zase třeba na letiště. Už si to přesně nepamatuji, ale dostat se dá všude. Do Batu Caves na konečnou zastávku Batu Caves to jde docela snadno… 😀 Metro staví opravdu kousíček, cestou potkáváme pár stánků, kupujeme vodu a pak už vcházíme do areálu. Vidíme tu asi milión holubů a divíme se, že nejsou jen v Praze j/k… 😀 Pak děláme fotky u téměř 43m zlaté sochy a už se pomalu vydáváme nahoru do jeskyně. Cestu nám stíží strmých 272 schodů! Je to pěkná fuška a vedro tomu nikterak nepomáhá. Cestu nám zpříjemňují alespoň místní opice. Nahoře pořizujeme další fotky a prohlížíme si jeskyni, jejíž stáří se odhaduje minimálně na 100 miliónů let, jiné dokonce hovoří o 400 mil.! Cestu dolů ještě na chvíli odkládáme a směřujeme k Dark Cave. Bohužel se zde platí vstupné (45RM), a tak se sem podíváme příště, určitě to není naše poslední návštěva KL, ačkoliv vidět pavouka, který zde žije milióny let, či některé vzácné stonožky zní určitě lákavě.

Lord Murugan StatueLord Murugan Statue

Batu CaveBatu Cave

výhled na KLvýhled na KL

Dole si vychutnáváme náš první kokos, doplňujeme vodu a podepisujeme petici o které si ani jeden z nás teď nevybaví na co přesně byla. 😀 Určitě ale nějaká záchrana něčeho, trochu si teď připadám jak amicí na nedávném videu, kde podepisují petice pro vypuštění jaderných hlavic na Rusko, bez jediného mrknutí oka, aniž by je pořádně zajímalo, co vlastně podepisují… 😀 Vracíme se zpět na autobusové nádraží, odkud poputujeme do Singapuru. Nejdříve se snažíme sehnat ještě nějaké jídlo a pití, ale vzhledem k tomu, že se tady nedá platit kartou, tak se nakonec smířím s jednou koblihou v Dunkin‘ Donuts, která mě ale dost zklamala. Taky se tady hraje zrovna nějakej fotbal, ale je tu jen jedna místnost s TV a ta je totálně narvaná, takže se budeme jen koukat z okna a čekat.

Konečně přijíždí autobus, tak se identifikujeme a nastupujeme. Nasazujeme na sebe snad všechno oblečení, protože v autobuse je to jako v mrazáku. Klimatizace nejde vypnout a jestli venku bylo 30°C, tak pod klimatizací je asi 10°C… 😀 Danny s dekou obmotanou kolem hlavy vypadá jak muslim a vyrážíme. Cesta netrvala nikterak dlouho a spánku taky moc nebylo…