Ráno vstáváme v klasickém rozpoložení, tedy ještě vyndaní. Nemáme moc času, protože se budeme muset check-outnout, tak si rychle utíkáme vyčistit zuby a ve skvělé náladě točíme video. 😀 Pak balíme bágly a neseme si je schovat na recepci, kde ještě v klidu posnídáme.
Vydáváme se na hlavní ulici shánět odvoz na místní vodopády, které jsou tu de facto hlavní atrakcí. Našli jsme si tuktuk, ale jeho cená je na nás příliš vysoká, snažíme se usmlouvat co nejlepší cenu, což se nám v podstatě daří, ale jen pokud seženeme další 2 lidi do tuktuku. To by šlo, tak teď už jen někoho najít… 😀 Jdeme do obchůdku pro něco k pití a za chvilku už na nás mává náš vysmátej řidič, že má nějaký 2 holky, že tady budou cobydup.
Holky brzy přicházejí, tak se seznamujeme a naskakujeme dovnitř. To jsme ještě nevěděli, co nás čeká. Náš vysmátej řidič je vysmátej, protože trochu bumbal, a tak je pro nás jízda opravdovým zážitkem! 😀 Jedeme jako o závod a minimálně já, Danny a řidič si jízdu užíváme. 😀 Cestou ještě nabereme jednu paní, které se s jejím mužem porouchala motorka a jedeme dál. Paní si vystupuje v nějaké vesnici po cestě a onedlouho dorážíme i my na místo určení. Domlouváme se, že se tady zase za 2 hodiny všichni sejdeme a dáváme si rozchod. Náš řidič odjíždí pryč. Snad se pro nás opravdu vrátí. 😀
U vstupu po nás chtějí další prachy, což je nemilé, ale platíme. Můžeme se tady aspoň podívat na nějakého medvěda a několik zajímavých ptáků. Poté už přicházíme k prvním kaskádám vodopádů a je to opravdu krásný pohled!
Chvíli se tu rozhlížíme a potom pokračujeme po proudu řeky výše. Na každém kroku jsou další vodopády a lidé, kteří si to tu patřičně užívají. Jdeme až nahoru pod nejvyšší vodopád. Jsme ohromeni všudepřítomnou krásou a zaregistrovali jsme, že nahoře na vodopádu jsou i další lidé. Tak tam musíme jít! Cesta je teda dost strmá a po velice těžkém terénu. Potíme se až za ušima a místama je to i trochu o hubu, ale zvládáme to. Jsme nahoře a přes malé jezírka se chceme dostat přímo k vodopádu, až nakonec zjistíme, že jsme došli na úplný vrcholek hory. 😀 Aha, takže kde se stala chyba? Zřejmě jsme měli odbočit o něco dříve do prostoru, který byl ohraničený závorou a nápisem nevstupovat! Musíme se vrátit.
Cesta dolů je ještě komplikovanější, ale naštěstí jsme to o tolik nepřešli, takže jsme brzy u cedule nevstupovat, hrozí nebezpečí a jdeme to prozkoumat. Po chvilce přicházíme na správné místo a vypadá to tu ještě lépe, než zespodu. Je tu jezírko na koupání, takže se tady určitě vykoupeme, ale nejdříve se chceme podívat přes okraj dolů. No, tak zas ne tak blízko, na tohle ještě naše hlavy nejsou 100% připravený a přepadají nás trochu závratě. Raději jdeme pár metrů od okraje. 😀 Je to opravdu vysoko. Skáčeme do vody a děláme další VIDEO.
Čas v Laosu se nám bohužel ale hodně rychle krátí, takže se jdeme osušit a pomalu zase zpět dolů. Bylo to opět velice náročně a v poslední fázi kopce, kdy už jsme byli skoro dole jsem šel na zadek. Naštěstí bez újmy na zdraví. U jednoho z jezírek potkáváme zase holky z Anglie, tak se s nimi loučíme, že odjíždíme do Thajska a prý tam jedou zítra, tak se možná ještě v Chiang Mai znovu potkáme. Sušíme věci, překvlékáme se v kabince a jdeme na domluvený sraz.
Tam se pokoušíme sehnat něco k jídlu, ale je to tady dost velká bída, všude jen pofidérní maso. Za chvíli se setkáváme s holkama a brzy přijíždí i náš řidič. Když otevírá dveře, tak se z nich vysypou flašky od piv. 😀 Vysmátej se nám chlubí, že během těch 2 hodin dal 6 pivek. 😀 No to bude zase jízda! Připevňujeme ručníky na konec tuktuku, aby se cestou trochu vysušili a už zase letíme jak o závod. Jízdu si užíváme a brzy jsme zpět ve městě. Rychle si jdeme pro batohy do našeho guest housu.

Těsně před ním potkáváme skupinku lidí a mezi nimi i pár známých tváří. Jeden frajer z Vientiane a jedna krásná Izraelka, do který jsem se zamiloval na Filipínách. 😀 Škoda, že už nemáme vůbec čas se zdžet. Spíš jen pozdravíme a letíme pro batohy. Loučíme se v našem hostelu a míříme na autobusové nádraží. Cestou bereme pivka a usedáváme na naše místa a vyrážíme směr Thajsko. U pivka hodnotíme pobyt v Laosu a už se nemůžeme dočkat na další dobrodružství, které bude pokračovat v Chiang Mai.