Co si budeme nalhávat, vstávání pěkně na hovno. Venku je zataženo a i když je 31. ledna, tak je pro nás 18°C dost chladné počasí. Chybí nám holky a Filipíny celkově. Do toho mi píše spolubydlící, že mě doma hledala kriminálka. Za chvilku mi píše máma, že byli i u ní doma, ale ať jsem v klidu. Prý jsem byl podezřelej z nějakýho brutálního znásilnění, ale naštěstí jsem měl neprůstřelné alibi, protože jsem zrovna tu noc byl na operaci. Uff, asi to nevypadalo moc důvěryhodně, když jsem už druhý měsíc v Asii 😀

Balíme věci a jdeme najít internet, abychom mohli zvážit, co budeme následujích pár dní dělat. Jelikož tady máme jen 3 dny, tak se nakonec dohodneme, že zůstaneme jen v Taipei a blízkém okolí. Letiště je tady vážně moderní, takže se zabydlujeme v krásných sedačkách a využíváme zdarma počítače s internetem. Potom jdeme dolů, kde si kupujeme lístky. Do centra jezdí autobus Westerline, který stojí 90 taiwanských dolarů. Předměstí je takový starý šedivá, takže působí docela depresivně. Dost nás překvapuje četnost obchodů 7/11, který jsou vážně na každém kroku.

Když dorazíme na bus terminál, tak jsme v pravém Asijském velkoměstě. Široké silnice plné aut, okolní stavby nejdou pod 15 pater a vše dokresluje výhled na 6. nejvyšší budovu světa Taipei 101, která měří 509m. Jdeme hledat hotel, ale to by nás nenapadlo jaký to může být problém. Jelikož je v Taiwanu bílá turistika ještě v trenkách, tak tady drtivá většina nerozumí anglicky. Dokonce se nám stalo, že nerozuměli ani slovu „hotel“ 😀 Dalším problémem bylo, že je zde vše napsané v čínských znacích, takže i když třeba zrovna procházíme okolo hotelu, tak to nepoznáme 😀 Navíc mám poprvé pořádné křeče v břiše a není to zrovna příjemné, když nemůže najít ubytování. Chodíme střídavě od autobusového stanoviště k Sheraton hotelu a nazpátek.

Funguje zde WIFI zdarma – stačí si dojít na místní vlakové nádraží na informace a po předložení pasu dostanete údaje. Rovnou se ptáme i na možnost ubytování, ale i ty nejnižší ceny byly mimo náš budget. Tak jdeme zpátky směrem k Sheraton hotelu, protože dle cestopisů by někde v okolí měl být snad jediný guesthouse. Nemůžeme chytnout internet, tak se vracíme na nádraží, kde nám s tím pomáhají. Chodíme takhle už několik hodin 😀 Když nám pomůžou zprovoznit internet, tak se koukáme na přesnou polohu Guesthousu a zjišťujeme, že jsme celou dobu byli doslova pár metrů! 😀

Vlakové nádražíVlakové nádraží

Barák nevypadá moc vábně a ani schodiště po kterém se šplháme do 4tého patra nepatří k těm nejčistším. Šéfuje tady tomu bába za mohutným dřevěným stolem a okolo sebe má několik poslíčků, který počítají prachy. Vypadá jak nějakej boss z filmu, už jí chybí jen nějaká kočka na stole 😀 Ubytovává nás v jednom nedodělaným pokoji tuším za 850t$. Nefunguje zde topení, ale jsme rádi i za tohle.

Taipei101Taipei101

Vydáváme se na večerní prohlídku města. Jdeme směrem k Taipei 101 na kterou bychom rádi dneska vylezli. Jdeme po jakési hlavní třídě. Všude plno světel, luxusních podniků a ruchu. Je to nezvyk být po takové době zase v moderním městě. Lidé jsou tady takový vážný, takže si připadáme zase jak v Evropě. Holky jsou sice krásný, ale nejeví o nás vůbec zájem. Vážně nám teď chybí Filipíny 😀 Když dorazíme k 101, tak zkoušíme jít nahoru, ale bohužel je otevřená vyhlídka jen v 88 a 89 patře. Venkovní vyhlídka v 91 patře je kvůli větru zavřená. Rozmýšlíme se, co budeme dělat a nakonec se rozhodujeme, že to zkusíme další den. Snad bude tak jasno jako právě teď. Video

Libový kostýmyLibový kostýmy

Okolní mrakodrapyOkolní mrakodrapy

2čůraci s Taipei1012čůraci s Taipei101

Cestou zpátky narážíme na jeden zajímavý temple, kde to opravdu žilo. Jdeme se tam podívat. Jsou tu desítky, možná stovky, mladých lidí, který se zde každý večer scházejí kvůli cvičení tancování. To zní rozhodně skvěle! Kupujeme ještě 2 pivka a jdeme k nám na terasu, kde probíráme momentální situaci 😀 Možná to tady není tak špatný, ale po Filipínách nám to tak prostě přijde. Dáváme po dlouhé době teplou sprchu a jdeme se vyspat do toho zmrzlého pokoje.