Ráno se mi zdály dost divné sny o tom našem přespání a ještě divnější bylo probuzení. Totiž ten pohodlnej plácek na zemi, kterej jsem si včera kolem 3 ráno vybrali byl přímo u nějakého stánku s lístkama, takže tady už ráno stála fronta lidí… 😀 No to bylo zase probuzení, aspoň těch pár hodin, protože nás čeká cesta do města, určitě to bude kousek, ale musíme sehnat výlet na dnešní den, protože nemáme čas ztratit další den pokud máme stihnout 2 výlety a vrátit se zpět do PPS.

Balíme teda spacáky a jdeme na hlavní silnici, že si chytneme tuktuka k pláži. Smlouváme cenu a nakonec jedeme za 60 pesos k moři. Bylo to opravdu kousek, takže to příště zkusíme ještě o něco málo srazit. 😀 Ihned obíháme obchody, které nabízejí výlety A, B, C a D. Nám se nejvíce líbí A a C, které jsou tady nejvíce populární, ale chceme přespat na opuštěném ostrově a nevracet se mizi nimi zpět do El Nida. Pár možností jsme našli, ale byly teda neskutečně drahé a 3000 pesos se nám dávat nechtělo, když jde cena jednoho výletu srazit na 700-800 pesos. Ještě se tu platí eko poplatek asi 200 pesos, ale ten se zaplatí stejnak a platí cca na týden, takže je to fuk. Když už se zdá, že jsme vyzkoušeli všechny možnosti, tak narazíme na jednu ženskou, která nám nabízí výlety i s přespáním a je to podezřele levné. Nebo teda levné. Je to asi za dvojku, ale máme v tom i stan, matrace atd… Nemáme čas na rozmyšlenou, vyráží se v 9 a je něco po 8, takže kupujeme a jdeme si koupit rybu, kterou si uděláme na ohni.

Tuktuk bereme za 50p a jedeme na místní trh. Ten opravdu žije a chceme si tady koupit čerstvou rybu, ovoce a nějakou zeleninu. Některé věci vypadají opravdu zajímavě, některé pofidérně a zapáchají. Raději se uchylujeme dovnitř, kde jsme si vybrali nádherného tuňáka. Moje nejoblíbenější ryba a zřejmě i poslední co si kdy dám. Nakoupit ještě nějakou zeleninu a jdeme chytat tuktuka. Zaparkovaných je tu sice asi 50, ale žádný co by nás odvezl, tak jdeme na ulici a po chvilce se nám zadaří a frčíme zpět. Koupit ještě něco proti komárům, spoustu vody a můžeme vyrazit. Klasicky přicházíme jako poslední, ale ještě včas. Naskočíme na loď a jedeme za první atrakcí na naší cestě – Helicopter island. Zabalím Dannymu ruku a utíkáme se potápět. Ruka klasicky něco málo propustila. 😀 Po koupačce všichni zpět na loď a jedeme na další zastávku – Matinloc Shrine. Tam to probíhá v podobném stylu. Na jednom z ostrůvků nám udělají i dobrý oběd (VIDEO) a jeden Filipínec na nás vytahuje i pár českých frází. Nejvíce se však těšíme na Hidden beach, která vypadal na obrázcích nejlépe, ale Amící tam točí nějakou tu posranou soutěž o přežití, takže se tam nepodíváme! Tady ty zastávky nemá asi moc cenu popisovat, protože za mě víc řeknou fotky. Já bych to asi taky dokonale popsat nedokázal. Nakonec nás čeká Secret beach, kde se potápíme pod skálu, která šla podplavat a děláme fotky a VIDEO. Teda nejdříve jsme se hodně báli, ale nakonec se na nás muselo čekat, protože se tam potápěli v jednom kuse. 😀

Helicopter island, název prý podle tvaruHelicopter island, název prý podle tvaru

HelicopterHelicopter

2 č*ráci na Helicopteru :D2 č*ráci na Helicopteru 😀

2 č*ráci na jednu stranu2 č*ráci na jednu stranu

a 2 č*ráci na druhou stranu :Da 2 č*ráci na druhou stranu 😀

obídek (y)obídek (y)

Tady jsme potkali i jednoho dost velkýho varana, ale kamarádit se s námi nechtěl a hodně rychle nám uteklTady jsme potkali i jednoho dost velkýho varana, ale kamarádit se s námi nechtěl a hodně rychle nám utekl

na jednu stranuna jednu stranu

na druhouna druhou

a že jsme tady opravdu byli :Da že jsme tady opravdu byli 😀

selfie pod skálou :Dselfie pod skálou 😀

Cestou zpět si říkáme, kde že nás to teda chtějí sakra vyhodit, když už vidíme z dálky El Nido a nakonec to odkloní na vedlejší ostrov. To ovšem rozhodně není opuštěný ostrov, jak jsme si představovali. Bohužel se jednalo o naší demenci, protože jsme si to všude dopředu vyjednávali a u tý báby, která nabízela taky přespání na ostrově a u které jsme si to zakoupili jsme se nezeptali, jestli tam budeme sami. 😀 Tak aspoň mi už sedí ta cena. Pokud chcete být sami na ostrově, musíte mít speciální povolení nebo průvodce, který tam s vámi přespí, čili proto ta vyšší cena. No nic, teď už s tím nic neuděláme. Na druhé straně pláže je i nějakej předraženej bar s několika lidma, tak se stahujeme zpět na úplný konec, kde jsme sami. Teda ne tak docela. Je tu i chatka, ve které žijí strážci ostrova. Od těch si prý můžeme půjčit gril nebo jim říct, aby nám rozdělali oheň za menší poplatek. Takže nás ještě natáhnou tady jsem si říkali…

náš příbytek pro dnešní nocnáš příbytek pro dnešní noc

západ sluncezápad slunce

Rozděláváme stan, pak jdeme za těma chlápkama co tu bydlí a domlouváme se jak teda s tím ohněm, prý rozdělá oheň na gril, ať počkáme. Za chvíli nám nalévá panáky bourbonu a my studujeme kohouta, který je tady v kleci. Prý je to šampion, vyhrál už 8 zápasů! To je opravdu neuvěřitelné, protože tohle se opravdu nestává jen tak! Zatímco se nám dělala rybička a my si připravili zeleninu a brambory, tak jsem taky narazili i na jednoho hodně zničenýho kohouta. Chyběla mu půlka hlavy a nebyl to vůbec pěknej pohled. Bohužel nebo bohudík to není vidět na tomto VIDEU. Pak jsme přinesli vlastní flašku rumu s colou, kterou jsem si samozřejmě nezapomněli koupit a z chatky vylezli další 2 týpci. Takže jsme společně jedli, protože toho bylo opravdu dost a popíjeli. Probrali jsme snad úplně všechno a porovnávali rozdíly mezi naší a jejich krajinou. 😀 No byla opravdu sranda a někdy později večer za úplné tmy, kdy došel rum jsme se rozhodli, že bychom ještě něco vypili. Chlapi nám řekli, že na druhé straně ostrova bydlí jeden týpek, kterej tam má nějakej alkohol, takže jsem se rozhodli vyrazit. Všichni přelézáme přes nějakou skálu VIDEO a  za chvíli jsme na druhé straně. Jenže ten děda jedna vychcaná zná pravou cenu svého chlastu. Jelikož ho nikde jinde nepořídíme, tak nám nabízí nekřesťaské ceny za malé pivo a rum je taky pěkně drahej. Nás hodně zaujala jeho mačeta, kterou si tam nechal položenou, až ho to asi nějak trochu vyděsilo a vzdálil se od nás na několik metrů. 😀 Zřejmě si myslel, že ho chceme poničit za to, jaké ceny nám nabízel, když viděl, jak jsme nespokojení. Kašleme na to nebo možná bereme placatku za nesmysl, už ani nevím a jdeme zpět. Tam si ještě chvíli povídáme a pak jdeme spát, zítra nás čekají další výlety.