Ráno nás budí klepání na dveře – zaspali jsme. 😀 Je 5:30 ráno a všichni už čekají v lodi. Rychle se připravujeme, tzn. bereme zbytek rumu s colou, plavky, ručník a běžíme. Samozřejmě nastupujeme jako poslední, ale počkali na nás, takže pohoda. Vyjíždíme za neskutečného řevu motoru, ale jsme tak unavení, že že ještě na chvíli usínáme. Asi po půl hodince se ale probouzíme a spolu s dalšími dvoumi loďkami vypínáme motory. Vyhlížíme delfíny, kteří se tu každé ráno okolo šesté prohánějí. Ze začátku vůbec nemáme štěstí, ale nakonec se přece jen objevují. Bohužel jsou poměrně daleko, a tak to úplně přesně nesplnilo naše očekávání, ale při současném vybíjení delfíní populace se ani nedá pořádně čemu divit…

Pak už v dáli vidíme naší první zastávku, ostrov Balicasag. Vystupujeme a jsme nahnáni do restaurace, kde jsou absolutně přestřelené ceny. Průvodce nám nabízí brýle a šnorchly asi za 200 pesos na hlavu, tak odmítáme a jdeme si to tady raději projít sami. Máme na to hodinu, tak aspoň zjistíme, jak velké to tu je. Podle cestopisů bychom zde měli sehnat originální perly za skvělou cenu, čehož chceme určitě využít. Kolem ostrovu jdeme sami, všichni ostatní plní rozkazy pro turisty a zůstavají na místě vylodění. Během několika málo minut jsme z dohledu a začínáme si to užívat. Ostrov je pěkný, nálada vynikající a pořizujeme první fotky a krátké video. Široko daleko ani živáčka a pokračujeme dále, až narazíme na jednoho místního, který nám nabízí brýle a šnorchl za 150 pesos, tak se nakonec domluvíme na 100p, ale pokračujeme dále, že se sem stavíme, až si obejdeme tenhle ostrov. Zhruba v polovině ostrova je velká hvězda, která nám hodně připomíná tu Slávistickou, tak hodně rychle mizíme pryč a po chvilce konečně narážíme na místní dámy, které prodávají perly. Počáteční cena začíná dost vysoko, takže začínáme smlouvat, než se dostaneme na přijatelnou cenu v řádu několika stovek. Báby nás obestoupili a mám na rukou několik druhů perel, až se z toho začne Danny smát jestli si to všechno beru… 😀 Testujeme třením pravost, ale vše je v pořádku, takže bereme několik kousků a jdeme dál. Přicházíme na místo, kde jsme začínali a zjišťujeme, že jsme se s prodejci perel zdrželi déle, než jsme předpokládali, takže na šnorchlování už bohužel nezbyde čas. Nastupujeme do plné loďky a jedeme na virgin island.

Balicasag beach #1Balicasag beach #1

Balicasag beach #2Balicasag beach #2

Ostrov vypadá v celku hezky, tak jdeme prozkoumat místní okolí, jestli si zde nemůžeme něco koupit. Po chvilce přijdeme do takové malé chatky, kde stojí paní a s nějakým pitím a drobnostmi k zakousnutí. Ptám se na cenu a prý je to vše za tolik, kolik chci věnovat, takže beru vodu, kolu k rumu a platím. Voda je tu na velkou vzdálenost velmi mělká, tak chvíli pozorujeme místního rybáře a Danny se k němu vydává, jestli nám něco neuloví, protože máme hlad. 😀 Neuspěl, ale dozvěděl se, jak vyšťourat rybičku z díry, tak budeme v případě nouze vědět jak na to. Pak už to balíme a míříme zpět k lodi, kde už jsou zase všichni nalodění a čekají na nás. 😀

video

Virgin island, na druhý ostrov se dá projít bez problému vodou, která má cca 30 cm.Virgin island, na druhý ostrov se dá projít bez problému vodou, která má cca 30 cm.

Naší poslední zastávkou je Snake island. Po hadovi je pojmenovaný proto, že ho opravdu překvapivě připomíná. Písek je několik metrů široký a z obou stran ho omývá moře. Využíváme čas a míříme nadruhý konec ostrova, kde narážíme na místní rybáře a taky dalšího prodejce perel. Říkáme mu, že už máme nakoupeno, ale je hodně neodbytný a za každou cenu chce něco prodat. Ukazuje nám krásné černé perly stejné velikosti, o kterých tvrdí, že to jsou originály, ačkoliv nejsou, protože by měly hodnotu několik desítek tisíc korun, tak ho posíláme do prdele a jdeme dál. Jenže ten kluk jedna ušatá se nechce dát a neustále nás prosí, ať si od něj něco koupíme, že nemá na benzín do lodi a že si máme říct cenu. Tak vymýšlíme hodně nízkou cenu, za kterou bychom je opravdu koupili a když nesouhlasí, tak odcházíme. Nakonec za námi stejnak ještě doběhne, aby nám je prodal. 😀 Na vrácení samozřejmě nemá, takže se stavujeme u rybářů, kteří tady prodávají kokosy, tak si s Dannym kupujeme kokosy a vrací nám do částky včetně perel, že už si to mezi sebou nějak rozdělí. Problém vyřešen. Míříme tedy zpět k lodi kde už jsou náhodou všichni zase v lodi a čeká se na nás… 😀 Na loďce popíjíme kokos říznutej rumem a užíváme si krásný výhled.

Snake island, kokos s rumem chutná výtečně (y)Snake island, kokos s rumem chutná výtečně (y)

Po návratu z ostrova se jdeme hned najíst, protože už nějakou hodinku hladovíme. Vybíráme si z místních restaurací, ale všude samé maso, což nám moc radost nedělá, až nakonec narazíme na italskou restauraci. Dáváme si těstoviny, který poprvé v asii stály za to! Majitel je Ital, takže ví co dělá a místní servírky se na nás neustále usmívají a baví se s námi. Sbalit holku na Filipínách jako bílej bude zřejmě velice snadné. Po jídle jdeme pro piva San Miguel a rozmýšlíme co zítra. Určitě se tady na pár dní zdržíme, takže na výlety bude ještě čas, proto na zítra žádný zatím nekupujeme a místo toho se porozhlédneme po okolí. Náš parťák rum jde samozřejmě s námi. V obchodě už nás znají a to jsme tady teprve druhý den. 😀 Procházíme se po pláži a narážíme skupinku Izraelců, se kterými se dáváme do řeči. Jedna Izraelka je naprosto dokonalá a její dokonale krásné modré oči se mi silně vryjí do paměti. Za chvíli jdu s holkama do moře a pak všichni společně sledujeme perfektní západ slunce. Na závěr dne už jen probíráme před naším pokojem co všechno jsme dnes zažili, dopíjíme rum a těšíme se na další události, které nám život přinese…

Dannymu se rozpadla další žabka, budeme muset najít jinou... :DDannymu se rozpadla další žabka, budeme muset najít jinou… 😀

Nádherný západ slunce na Panglau!Nádherný západ slunce na Panglau!